Kalev on jätkuvalt armastatuim toidubränd, Põltsamaa populaarsus üha kasvab
Kantar Emori 2023. aasta brändiuuringu kohaselt on Eesti inimeste lemmik toidubränd jätkuvalt Kalev, järgnevad Maks ja Moorits ning Merevaik. Brändide üldedetabelis püsib Kalev YouTube’i järel teisel kohal, kolmandal on Swedbank.
Armastatuima toidubrändi positsiooni hoiab Orkla Eesti gruppi kuuluv Kalev kaubamärkide üldedetabelis üsna kindlalt. Tugev positsioon toetub eeskätt vanima ja noorima tarbijasegmendi eelistusele. Soo ja rahvuse lõikes Kalevi meeldivus oluliselt ei erine.
Samuti Orkla gruppi kuuluva Põltsamaa meeldivus on eelmise aastaga võrreldes kasvanud – toidubrändide edetabelis on Põltsamaa aastataguselt 17. positsioonilt tõusnud 13. kohale. Kaubamärk on edusamme teinud ka brändide üldedetabelis, jagades seal 44.-46. positsiooni (aasta varem 64.-70.). Põltsamaa meeldivus sotsiaal-demograafiliste segmentide lõikes on kõrgem kesk-ning vanemaealiste seas ning maa-asulates.
Üldarvestuses jõudsid veerandsaja meeldivaima brändi sekka toiduvaldkonna tegijatest lisaks Kalevile veel vaid kolm kaubamärki: joogibränd A. Le Coq (19. koht), piimatoodete brändi Farmi (23. koht) ja magusatootja Fazer (18. koht).
Eesti brändide edetabel on Kantar Emori iga-aastane seireuuring, mis selgitab välja Eesti elanike jaoks kõige meeldivamad brändid. Lisaks kaubamärkide üldedetabelile kaardistatakse eraldi ka meeldivamad toidubrändid.